Зима,сняг и любима книга

Няма по-приятно нещо за мен от това навън да е снежна виелица, а аз да съм в къщи на топло да пия чай и да чета любима книга.

%d1%87%d1%83%d1%87%d1%83%d0%bb%d0%b8%d0%b3%d0%b0%d1%82%d0%b0

„Чучулигата“ е книга написана от Ришат Нури Гюнтекин.Той е един от класиците в турската литература и става известен с този роман.

Историята разказва за живота на Фериде-младо и разглезено момиче,което се влюбва в братовчет си-Кямран. Той също отговаря на чувствата й и младите се сгодяват.В деня на свадбата обаче Фериде разбира,че Кямран има друга жена. Фериде е наранена,разваля свадбата и напуска семейството си.Пътят й я отвежда в Анадола-една от най-бедните части в османската империя,където тя се изправя пред много предизвикателства..

Чучилигата е прякор на Фериде,който изразява бунтарката й същност. В началото Фериде е доста разглезена,но постепенно тя изгражда силен характер. За мен тя в изключително смела,преживяла е смъртта на родителите си,оправя се сама и с достойство във всякакви трудности и не разчита на никого. Фериде е най-чистия и привлекателен женски образ,който съм срещала в книгите и филмите. Впечатли ме силата на духа й и как тя посреща всички несгоди с усмивка. Тя е едно дете,което постепенно израства и се превръща в доста силна жена. Геронията ми приличаше малко на Скалет О’Хара от романа „Отнесени от вихъра“. Поне на мен де.

Е Фериде си има и отрицателни качества. Например е доста импулсивно и необмислено да напуснеш цялото си семейство,което те обича, заради един човек.Също така и през абсолютно цялото време тя не успя да го забрави и винаги мислеше за него.

За хората,които са гледали сериала (не гледам турски сериали попринцип,но заради книгата го изгледах). Така сериала няма нищо общо с книгата. Единствената прилика,която намерих бяха имената на геройте. В сериала показват общо взето как Фериде и Кямрян се сгодяват и се борят да са заедно. Показват как тя напуска семейството си в края на сезона и няма нищо общо с книгата. В книгата идеята е съвсем различна и събитията там са съвсем различни,а и образът на Кямран в книгата,за разлика от сериала, не е особенно застъпен,споменва се в началото на романа и след това участва само в мислите на Фериде.

Аз я чета за втори път…това е единствената книга,която препрочитам.Това е и книга,която изживях може би,защото и на мене ми се случи да бъда разочарована от даден човек, и да искам да започна отначало. И наистина всяко ново начало на нещо е хубаво и интересно ,по свой си начин.

Вашият коментар

