Какво е да си „готин“ ?

15665721_598243907035074_4800770575958972175_nПрез целият ми живот съм била всичко друго,но не и готина. Ето защо беше така.

От гимназията знаех с какво искам да се занимавам,тогава целта ми беше да уча в Медицинския университет и разбира се го постигнах с много ,труд,учене и постоянство. Стоях си в къщи,учих си уроците и не се занимвах с алкохол и наркотици,както всичките ми съученици. Отнасях доста подигравки за това,защото да си различен в училище беше лошо. Общо взето в класа ми нещата стояха така,че за да те приемат „популярните“ ученици,трябва да бягаш от часовете,да се държиш просташки с учителите,да се напиваш в парка преди обяд и да пушиш трева (да това се случваше наистина). Никога не са ми харесвали тези неща и ми беше много трудно да си намеря среда. За момчета пък да не говорим не бях особенно развита,а те обръщаха внимание на по-развитите физически момичета и тези които имаха леко поведение. Хаха и от това страдах разбира се. В гимназията нямах никакво самочувствие и дълги години страдах от това. Втълпяваха ми,че никога няма да успея да направя нещо,че не съм достатъчно умна и красива,което на човек в пубертета му влияе доста негативно.

След като започнах да уча в университета и да работя,нещата се промениха започнах да се чувствам ок със себе си. Разбира се приятелите ми вдъхнаха много увереност и са ми били опора в онези моменти.

Наскоро обаче ми се случи,покрай едно мое бивше гадже, да попадна отново в такава среда,в която да си различен е нещо лошо. Накратко беше същото,хората този път обаче на възраст между 25-30 години, все още пиеха бира по парковете,а някой пушеха и трева. Само дето този път не ходеха на училище,а на работа. (Не знам обаче как работодателите наемат хора,които започват да пият от 10 сутринта,но това е друга тема). И да се върнем на темата,във въпросната компания от хора аз бях различната не съм била нещо кой знае какво на външен вид например (съвсем обикновенно момиче съм си),но винаги гледах да поддържам,косата,ноктите, общо взето да изглеждам прилежно и женствено. От момичетата това не се приемаше веднага ме набедиха за кифла,която „не вижда по-далеч от миглите си“. Както споделих и повечето имаха проблеми с алкохола и за тях,ако не пиеш буквално не си човек.Не се мисля за прекалено умна,защото човек се учи докато в жив и според мен не е срамно да кажеш,че не знаеш нещо…това също беше проблем, те бяха „умни“ и знаеха всичко без да се обогатяват от книги,филми и някакви събития. Определяха те по това какъв стил музика слушаш и не искаха да чуят мнение различно от тяхното,както и да е. Да си различен беше лошо.

Осъзнах тогава,колко ми се е променило мисленето от гимназията до сега,как се чувствам по-уверена в себе си и как осъзнах,че хората,които те обиждат са нещасни вътрешно и виждат в теб това,което те няма да бъдат. Също и,че винаги имаш избор,с какво да се занимаваш,какво да учиш и какъв да бъдеш. Аз не искам да съм „човекът маса“.Направих сама изборите си,в момента уча там където исках като малка,имам приятели,които наистина ми помагат и подкрепят,както и аз тях и се чувствам ок със себе си,нямам проблем с това да си остана в къщи събота вечер и да чета някоя книга,или да уча за университета,или пък да изляза с приятели. Винаги имам избор.Онова гадже,заради което бях  в тази среда одавна го няма,защото мисленето ни се различаваше. Не се притеснявам или депресирам от това,че съм сама и нямам половинка по празниците…сама съм си достатъчна и не ми е нужно някой да е до мен,за да съм щаслива.

Пиша това,защото знам,че има тийнеджъри и хора,които са в тази ситуация,която съм била. Искам да кажа,че това не е най-страшното нещо,което може да се случи,макар че изглежда така. Просто колелото се върти,това че някой са на върха на хранителната верига в училищата  или някой се мисли за повече от теб не означава,че те успяват. Действитеността от училище и реалният живот са две различни неща.

Искам също да кажа на момичетата и момчетата,които имат проблеми със самочувствието,защото са различни и са попаднали в кофти среда:

Вие сте готини,наистина. И не става въпрос за това какъв си,а кой си. И единственото,което има значение,е това,че вие знаете КОИ сте. Бъдете себе си,без филтър и без ограничения и следвайте мечтите си,защото всичко се постига с постоянство,воля и труд.

 

One thought on “Какво е да си „готин“ ?

Вашият коментар

